Header Ads

E-ihracat nedir, ne işe yarar

e ihracat ile ilgili görsel sonucu
Merhaba zamanın baharında yazdığım derslerin benim için artık bir önemi kalmamıştır. Derslerin yazımı bitmiş başlıklarını buraya ekliyorum ilgilenen arkadaşların işine yarar ise ne mutlu bana.

Not: Sormak istediğiniz bir soru olursa buradan sorunuz konu hakkında PM lere cevap vermeyeceğim ama konu altında yazılanları elimden geldiğince aydınlatıcı olarak yanıtlarım. Sebep aynı soruyu birden fazla insanın merak etmesi.


Dosyada bulunan tablolar çıkmaya bilir direk linkten dosyayıda indirebilirsiniz

http://dosya.co/t19jzwgde1vq/Uluslar...riği.docx.html


1. E-İhracat nedir nasıl yapılır
E-ihracat ülkemizde üretilen ürünlerin yurt dışında satılması için son kullanıcı veya aracı firmaların bulunarak ürünlerin pazarlanmasına denir. Ülkemizin yıllık ortalama ihracat tutarı 150 milyar dolardan fazladır bizim amacımız bu pastandan kendimize pay çıkartmak aynı zamandan ülkemizde döviz getirmektir.
Peki bu pastadan kendimize nasıl pay çıkartacağız. Sonuçta bu kadar büyük bir hasılattan çok küçük bir miktar bile alabilsek ciddi kazanç sağlamış oluruz. Bu pastadan pay almak istiyorsak yapılması gereken belli başlı bazı işlemler vardır bu kitapta size bunları anlatacağım.
2. E-İhracat internet üzerinden nasıl yaparız maliyeti nedir
E-ihracatı internet üzerinden yapmamızı sağlayan bir den fazla seçenek mevcuttur. İşe bir web sitesi açarak başlarız ama bütün beklentimizi bu web sitesine bağlamayız. İnternet sitemiz bizim vitrinimizdir çoğu zamanda sadece referans olarak kullanırız. Müşterileri daha çok farklı yollarla bulacağız öncelikle düşünmeniz gereken şey eğer siz bu ürünü almak isteseydiniz ne yapardınız bu yolları izlemek daha mantı olacaktır ben size bir örnek vererek bunu anlatacağım.
Ben işletmem için lazer epilasyon cihazı almak istesem ilk yapacağım Google de aramak olacaktır eğer yurt içi arayacaksam Google ye lazer epilasyon makinesi veya lazer epilasyon makinesi salon tipi gibi birkaç arama yapardım.
Peki satıcı olarak düşünelim kimler çıkıyor bu aramada ve ben kimlerin sitesine kendi ürünümü koyabilirim ? evet sahibinden. Com sitesine bu ürünü koyabilirim yada hepsiburada.com veya gittigidiyor.com Evet eğer Türkiye’de satmak istesem yapacağım şey bu olurdu.
Ya yurt dışına satışta ne yapacağız ? evet herkesin aklına amazon ebay gibi seçenekler geliyor ama bu seçenekleri bence en sona bırakın çünkü hem amazon hem ebay dan ürün satmak daha sonra sattığınız ürünü kargolamak ,yollamak ,gümrüklemek hepsi ayrı bir dert biz bunların hiç birisini yapmayacağız. Aşağıda yapabileceklerimizi sıralıyorum , sıralamayı ilk yapılması gerekenden başlayarak sona doğru yazıyorum.
A. Yapacağımız şey şu olacak belli başlı ülkelerde sahibinden.com tarzında ilan sitleri var kitabımızdaki Araçlar bölümünden bu sitelere ulaşabilirsiniz. Amacımız bu sitelere üye olarak hem ürünümüzü tanıtacağız hem de sitemizin tanıtımını yapmış olacağız. Bu sitelerin çoğu telefon onayı istemekte ve kendi ülkelerine ait telefon numaraları ile onay yaptırmaktalar. Bu ülkelere ait sim kartlar piyasada satılmakta bunlardan alarak bu sitelere üye olabilirsiniz ve ürününüzü tanıtmaya başlarsınız.

B. Müşavirlikleri kullanacağız yapmamız gereken ihracat yapacağımız ülkedeki müşavirliğe kendimizi tanıtarak ürünümüzün yada ürünümüzün kullanıldığı sektörün GTIP kodunu vereceğiz ve bu sektördeki firmaların bilgilerini isteyeceğiz emin olun % 85 yanıt veriyorlar ve elinizde yüzlerce hatta binlerce firmaya ait kocaman bir database oluşuyor. Şimdi yapmanız gereken bu firmalara bir e-mail atarak ürünlerinizi tanıtabilirsiniz çoğunlukla 10 e-mailden 6 tanesi size geri dönüş yapacaktır. Bundan sonrası sizin satış kabiliyetinize kalıyor.

C. İnternetten satacağınız ürünü kullanacak potansiyel müşterileri arayabilirsiniz. Aynı örneğe devam edelim lazer epilasyon makinesini kimler kullanır ? Güzellik merkezleri , bay - bayan kuaför salonları kullanır peki o zaman Google arayacağımız kelimeyi biliyoruz. Tek yapmamız gereken bulduğumuz firmalardan bir liste oluşturup bu listeye e-mail atmak. Arkadaşlar bizler çoğunlukla tanıtımları okumadan silip geçiyoruz ama bu yurt dışında böyle değil yolladığınız e-mailin çoğunluğu okunur eğer ihtiyaç duyan birileri varsa kesin sizi bulacaktır.

D. Sosyal medya deyince sadece Facebook , Twitter , İnstagram gelemesin aklınıza bunlar büyükler ama diğerlerinin de çok faydasını göreceksiniz. Ok.ru , vk.ru , pinterest.com gibi bir çok sosyal medya hesabımızda paylaşımlarımız olacak ama en önemlisi ve en fazla hit gönderenlerden birisi youtube.com satacağınız ürünlerin videolarından oluşan bir kanalınızın olması ciddi müşteri potansiyeli anlamına gelir.

E. Uluslar arası fuarlara katılmak sektörünüz ile alakalı fuarlarda ciddi anlamda müşteri bulabilirsiniz tek fuarda 850,000 Euro satış gerçekleştirdiğimiz oldu ama fuarlara katılmak genelde maddi güç ister. Sadece kuru bir standa bile 5 – 6 k $ civarında tutmakta (Katılacağınız ülke ve fuara göre fiyat artabilir veya düşebilir) eğer satışlarınız iyi ise ve güzel kazanıyorsanız fuarlara katılın ve stant açın. Ama gücünüz yok ve güzel bir fuar var ise size ürün tedarik eden firma ile görüşüp fuara katılmaya zorlayın emin olun fuarlarda mutlaka bir alıcı bulacaksınız .

F. Firma dizinleri kitabımızdaki araçlar bölümünden bu dizinlere ulaşabilirsiniz ulaştığınız dizinlerdeki firmaları toplayabilirsiniz bu firmalara e-mail atarak ürünlerinizi tanıtabilirsiniz. Hatta çoğu dizinde firmalar bölgesel olarak ayrılmıştır bu sayede bölgesel araştırmada yapabilirsiniz. Bu dizinlerde bulunan firmaların çoğunluğu müşavirliklerin databaselerin ,de bulunmazlar. Buda size bakir bir müşteri kaynağı sağlar.

G. Yerel distribütörler ile anlaşarak sizin ürünlerinizi satmalarını sağlayabilirsiniz tabi bu yukarıda bahsettiğim tüm koşullarda sizler firmanın sahibi gibi davranmak zorundasınız böylece hem müşterileriniz hem de distribütörleriniz size daha çok güvenecektir eğer aracı kişi yada firma olduğunuzu anlarlarsa ya sizden alış veriş yapmayacak yada fiyat kırmaya çalışacaklardır.
Birde bu işin maliyet bölümü var şimdi ne kadar sermayeye ihtiyacımız var bize neler gerekli olacak onlara bakalım.
• Başlangıç olarak 1 adet domain (farkli anahtar kelimeler için farklı domainler almanızda fayda var)
• 1 adet hosting çok fazla ziyaretçiniz olamayacak yani günlük 15 ila 150 arası ziyaretçiniz olacağı için çok fazla özellikli bir hosting almanıza gerek yok ben 30 farklı site ile bir çok sektörde çalışıyorum ve Hostgatorun Business planını kullanıyorum sitelerimin hiç birisinde SSL sertifika yok ama alırsanız sizin için faydalı olur.
• Tüm sitelerinizde kullanacağınız bir adet script bu iş wordpress ile olmuyor tüm ciddiyet kaçıyor maalesef önerim CMS PRO ama son sürüm site yapımı için biraz sorunlu bende lisans mevcut v4,5 veririm ama tabi siz v5.0 satın alırsınız lisans sahibi olursunuz ondan sonra

Bu saydıklarımın toplam maliyeti
1 adet com domain 80 TL / yıl
Çok özellikli olmayan hosting 100 TL / yıl
Script size kalmış ama cms pro v5 için fiyat 300 TL
TOPLAM 480 TL

Tabi bu kaba bir hesap oldu domain için bir çok indirim kodu mevcut 50 tl ye kadar fiyatlar iniyor host için daha ucuz bir host bulabilirsiniz script tamamen sizin elinizde olan bir olay isterseniz cms pro kullanırsınız isterseniz başka bir yazılım.

3. Ürün seçimi ve Pazar araştırması.
Ürün seçimi yaparken bir çok detaya dikkat etmemiz gerekiyor bunları sıralayıp sıralayarak açıklamalarını yaptım.
1. Satacağımız ürünü gerçekten alacak bir kitle var mı ve bu ürünü yurt dışına satan başka firmalar mevcut mu. Bu konu hakkında bir örnek verecek olursak ve yine örneğimiz lazer epilasyon makinesi olsun.

Türkiye’de lazer epilasyon makinesi üretimi mevcut sadece bulunduğum şehir olan Adana’da 3 Firma var peki bu cihazları ben ne kadara alıyorum ve ne kadara satıyorum.

En küçük makinenin fiyatı 45 000 TL Euro bu gün 7 tl olarak gözükmekte yani ben bu cihazı euro olarak ortalama 6500 euro alıyorum. Bu ürünü benden satın alan Müşteriye EXW (Ex Works - Fabrika Teslim) olarak 11,500 Euro ya satıyorum aradaki 5k Euro benim karım oluyor Karı düşürerek satış olasılığını yükselte bilirsiniz 11,5k fiyatını diğer satıcılardan aldığımız tekliflere ve ilan sayfalarında bulunan 2. El makine fiyatlarına göre belirledik .
Tabi bu işin bir de vergilendirmesi var bu diğer başlıktan bakarak görebilirsiniz.

Peki üretici bu konuda rahatsız olmuyor mu diye düşünüyorsunuz hemen , hemen hiçbir aklı başında olan üretici bu konudan şikayetçi olmaz çünkü yurt içindeki alıcılarından genelde çek alarak ve riske girerek çalışırlar ama siz %50 peşin %50 iş sonu nakit ödeme yaptığınız için kesinlikle ses çıkartmazlar eğer ses çıkartan olursa başkası ile çalışın benim müşterim çok üretici her türlü bulunur şeklinde rahat rahat konuşabilirsiniz.

Bu başlıktan şunu anlıyoruz 6500 £ satılan ürün yurt dışında 10,000 £ ile 25,000 £ arasında müşteri bulabilmekte. Bu ürünü üretecek kişiyi bulduk diyelim satış yapabilmemiz için gereken teknikleri bir üst konumuzda anlatmıştım oradan bakarak kendinize ait bir satış stratejisi geliştirebilirsiniz hatta sadece bir tane değil bir den fazla seçeneği aynı anda kullanarak satış yapma ihtimalinizi güçlendirebilirsiniz.

2. Ürün seçimi yaparken dikkat etmeniz gereken bir diğer husus da Çin’deki ürün fiyatları olmalı kimse bizden Çin ile rekabet etmemizi beklemiyor ama şöyle bir durum var eğer ürünümüz ciddi anlamda Avrupa Pazar fiyatlarına yakın ama Çin fiyatlarından çok uzak olursa ürünümüzün satışı zorlaşacaktır. Aynı zamanda ürünümüz Çin fiyatlarına çok yakın ama Avrupa fiyatlarına çok uzak olacak olursa satışımız zorlaşacaktır. Burada Türkiye bir ara ülke aslında Çin’den pahalı Avrupa’dan ucuz . Buradaki amacımız şu olmalı Avrupa’daki pahalı fiyatlardan ve Çinin ucuz ama kalitesiz ürünlerinden kaçan müşterilere farklı bir seçenek olmak. Satışını yapacağımız ürünlerin kalitesini ve Avrupa standartlarına uygunluğunu her seferinde müşterimize belirtelim unutmayın ki CE belgesi kolayca alına bilmekte Tedarikçi fimanızın CE belgesi olmasına dikkat edin yoksa almasını isteyin almıyorsa çalımayın CE ve ISO belgeleri bir çok ülke tarafından istenmekte ve SİZİN İLE ÇİN ARASINDAKİ FARK OLDUĞUNUN KANITIDIR.

3. Bir ürünün satış bedeli nasıl tespit edilir. ilk olarak ürünün ülkemizdeki satış fiyatlarını öğrenin sizin rakipleriniz bu ürünü ne kadara satıyor siz ne kadara satıyorsunuz aradaki farklar nelerdi artılar ve eksiler nelerdir bunları bilmeniz sizin için oldukça rahat fiyat vermenizi sağlayacaktır. Bir örnek verecek olursak farklı ürünlerin farkli fiuyatları ile.

Benim Alış fiyatım Rakibin fiyatı Avrupa satış fiyatı Çin satış fiyatı 2. el yurt dışı fiyatı Benim ihracat fiyatım
6500 £ 6000 £ 17000 £ 5000£ 10000£ 13000£
10000£ 11000£ 25000 £ 9000£ 15000 £ 20k ile başla 17 k da işi bitir

Burada şunu asla unutmayın Avrupa ikinci el rakamlarını her zaman baz almak zorunda değilsiniz ama müşteri indirim istediğinde Avrupa ikinci el fiyatlarını bilmeniz bu konuda size pazarlık için bir koz sağlayacaktır unutmayın en karsız satış, satış yapmamaktır. Çok fiyat kırdım kar edemedim diye düşünmeyin bu gün 5k£ 35000 TL yapıyor kimse size durup dururken bu parayı vermez.

4. Ülke bazlı Pazar araştırması
Pazar araştırması yaparken yapacağınız ilk şey sattığınız ürünleri kimler alır kimlere satabilirim olmalı mesela hijyenik kağıt ürünleri makinesi satıyorsunuz, Peçete ,Kağıt havlu , Islak mendil vs.. bunları kimler alır önce onun araştırmasını yapın örneğin bir araştırma yapalım. Araştırmayı iki farklı dilde yapıyoruz İngilizce ve Rusça siz dil sayısını artırabilirsiniz ama bu iki dili kullanan ülkeler daha çok ihracat yapmaktadırlar bir diğer dilde Arapça ve Farsça.
Fakat İngilizce global bir dil olduğu için bir çok farklı ülke çıkacaktır bunun için anahtar kelimenizin yanına bölge yazarak daha kaliteli arama yapabilirsiniz. Örneğin napkin factory yazıp bir arama yapın çıkan sonuçlar hiç iç açıcı değil ama birde napkin factory bulgaria yazarak denerseniz Bulgaristan’daki İngilizce dili ile yazılmış peçete fabrikalarını göreceksiniz.
Birde bunu Bulgarca arayabilirsiniz салфетка фабрика българия Bu kelime ile arama yaptığınızda Bulgaristan’da bulunan peçete üreticilerini bulabilirsiniz Bulgaristan’daki insanların çoğunluğu Rusça anlamaktadırlar ama kesin satış için Bulgarca bilen birisi aracılığı ile irtibat kurmak daha verimli olacaktır.
Anahtar kelimelerinizi çoğaltabilirsiniz bu tamamen size kalmıştır yukarıdaki müşteri bulma yöntemlerini kullanarak daha fazla potansiyel müşteriye ulaşabilirsiniz.
Makine satışı yaparken bolca karşılaştığımız durumlar arasında hazır ürün isteyen firmaların çıkmasıdır. Siz aslında o ürünü üreten makineyi satıyorsunuzdur ama karşınıza hazır ürün almak isteyenlerde çıkacaktır örneğin peçete almak isteyenler yada ıslak mendil isteyenlerde sizi bulacaktır.
Bu şekilde gelen müşteriler için yapılacak birkaç şey vardır aslında birincisi eğer o an bir makine satış pazarlığınız sürüyor ise bunu koz olarak kullanabilirsiniz. Örneğin makine almak isteyen müşterinize sizden peçete almak isteyen müşteriyi karşılıksız verin ve makine almak için sizinle pazarlık eden müşterinize şunu söyleyin bu tip satın alma istekleri çok fazla geliyor ve çoğuna cevap bile yazmıyorum ama bizden makine alırsanız sizi önerebilirim. Bu bile başlı başına tercih sebebiniz olacaktır.
Eğer o an satış için görüştüğünüz bir müşteriniz yoksa bunu kendinizde değerlendire bilirsiniz unutmayın burada amaç para kazanmak. Çok abartı olmayan ve masraflardan kaçarak bir fiyat verin konteyner başına 1 ila 1,5 k £ size kalması yeterli olacaktır yan ürünlerden çok kar etmeye kalkmayın satamazsınız.

5. Hangi ülkelerle ticaret yapılmaz
Kesinlikle uzak durmanız gereken birkaç ülke var aslında bu ülkelerden gelen teklif istekleri aslında sizin fiyat bilginizi öğrenmektir. Bu ülkelerden gelen tekliflere cevap verdiğinizde size gelecek olan soru genelde hangi ülkelere satış yaptınız ve içlerinden arayıp İngilizce konuşacağımız kimse var mı.
Buradaki amaç sizin müşterilerinizi almaktır tabi size her bu soruyu sorana cevap vermek zorundasınız sizden bunu isteyen firmalar olacaktır daha önce Bulgaristan’a satış yaptınız mı yaptıysanız firma bilgisi verir misiniz diye bu aşağıda saydıklarımızın haricindeki ülkelere verebilirsiniz ama tek firma verin asla birden fazla firma bilgisi vermeyin sonuçta ürünü alacak kişi tek firma ile soracağını sorup cevabını alacaktır.
 Çin
 Tayvan
 Hindistan
 Pakistan
Bu ülkelerden gelen teklif isteklerini direk spam olarak değerlendirin.

6. Hangi ülkeler ile ticaret yapılırsa ticaret risk taşır
Ticaret başlı başına riskli bir bunu daha da eiskli hale getirmenin bir anlamı yok aslında yapılacaklar basit risk taşıyan ülkelerden uzak durun ve risk taşıyan ticaret modellerinden uzak durun.
Unutmayın siz artık global bir firmasınız ve global anlamda bir çok ülkeden teklif isteği alacaksınız. Yukarıda saydığımız ülkelerin haricinde hepsine yanıt vermeniz sizin için daha verimli olacaktır.
Riskli ülkeler.
a) Afrika kıtasının tamamı risk taşır (kuzey Afrika hariç Ama yine de dikkatli olun). Bu arkadaşların taşıdıkları risklerin başında ödemeyi 3 parçaya bölmek gelir ve her zaman son parçayı vermezler yani siz %50 peşin %50 iş bitiminde ürün gümrüğe hazır olunca alacağız diye anlaşırsınız ama arkadaşlar ısrarla %50 peşin %40 gümrük işlemlerine hazır duruma gelince 10% ürün buraya gelince ve kurulum vs.. başlayınca derler ama siz o %10 kısmı unutun  . Bunu aşmanın en mantıklı yolu fiyat verirken % 10 15 fazla fiyat verin zaten o fiyatı sizden kırpmaya kalkacaklar aynı şekilde Filistin , Azerbaycan dostlarımızla da bu şekilde çalışabilirsiniz.
b) Güney Amerika biz şirket olarak (Peru , Venezüella , Brezilya , Meksika ) ihracat yaptık bunlarında farklı riskleri mevcut kesinlikle paranız kalmaz ama asla %50 %50 prensibinizden vaz geçmeyin her ülkede riskler mevcut ama riskleri sizler bu şekilde azaltabilirsiniz. Bu ülkelerde güvenlik sorunları hat safhadadır eğer pesine gitmeyeceğiniz bir iş ise sorun yok ama gidip kurulum eğitim gibi çalışmalar yürütecekseniz dikkatli olun.
Bir ihracat anlaşması yaptığınızda bazı kuralları uygulamanız gerekmektedir bu kurallar kesinlikle sizlerin ticareti sorunsuz bitirmeniz amacıyla yılların verdiği tecrübe ve yediğimiz yüz binlerce liralık kazıkların sayesinde ortaya çıkmıştır. İhracatın altın kurallarına uyduğunuz sürece sorunsuz para kazanmaya devam edersiniz.
İhracatın Altın Kuralları
 Asla ödeme seçeneklerinde esnek davranmayın iş sonuna ödeme bırakmayın. Anlaşmanızda geçmesi gereken kural şu olmalıdır %50 veya %40 peşin ödeme şirketimizin hesabına girince iş başlayacak ve iş bitimi süresi varsa o sürede para ile paralel olarak başlayacaktır. İşin bitirilmesi veya ürünlerin hazır olmasından sonra ikinci ödemeyi isteyin ikinci ödeme gelmeden gümrükleme işlemlerine başlamayacağınızı net bir biçimde sözleşmenizde belirtin. Ödemlerin sağlıklı olması için %40 yada 50 peşin %50 yada 60 iş bitiminde anlaşın kesinlikle gümrüklemeden önce paranızın tamamını almış olun.

 Anlaşma yaptığınız insanlar sizden binlerce kilometre uzakta bunu unutmayın R10 da ticaret yapmıyoruz bu adamları bulamazsınız ama sizin yeriniz bellidir bu yüzden güvenmesi gerekenler onlardır.

 Eğer ürününüz müşterinin isteklerini ve ihtiyaçlarını karşılamıyorsa karşılıyormuş gibi davranmayın bu size pahalıya mal olur. Eğer sizin ürününüz alıcının ihtiyaçlarına uygun değilse güzel bir dille anlatın ve ekleyin isterseniz sizin için Türkiye’de diğer firmalardan araştırma yapabilirim ücretsiz olarak maksat sizin işiniz görülsün. (Kimse bizim babamızın oğlu değil kimseye ücretsiz bir iş yapmayacağız ama bırakın onlar öyle bilsin) ürün ile ilgili bulduğunuz firma ile anlaşma sağlayabilir ve buradan da kar elde edebilirsiniz. (Ben çok fazla farklı ürün sattım benle alakası olmayan )

 Unutmayın sizin ülkenizde de olduğu gibi firmalar lizing ve kredi kullanırlar sizden akreditif ve teminat mektubu isteyebilirler bu onların en doğal hakkıdır sonuçta satacağınız ürünler 450k ila 1m £ arasında fiyatlara çıkabilmekte bunun için kesinlikle üretici firmanızın teminat mektubu ve akreditif konularında sorunsuz olmasına dikkat edin.

 Unutmayın artık bir iş adamı oluyorsunuz buna göre davranın r10 da 50 100 tl ile uğraşmıyorsunuz artık yüzbinlerce lira kazanabileceğiniz yeni bir sektörde işler yapıyorsunuz. Bunu hissedin ve hissettirin ezik olmayın ne müşterinize karşı nede üretici firmanıza karşı.

7. Sözleşmede olması gereken şartlar
Sözleşmesiz satış yapmayın zaten çok az kişi bunu sizden isteyecektir en az 2 farklı dilde hazırlanmış bir sözleşmeniz olsun birisi Türkçe diğeri İngilizce bazen eski Sovyet ülkeleri Rusçada istemektedir buda elinizde Rusça bir sözleşme olması gerektiği anlamına geliyor.
Sözleşmede olması gerekenleri tek tek ben buradan başlıklarla anlatacağım ayrıca sözleşme örneklerinden hem Rusça hem de İngilizce sözleşmeleri alıp düzenleye bilirsiniz.

a) Kontratın Konusu
Bu Kontratın ne amaçla yazıldığı ve şartlarının neler olduğunu anlatan kısımdır kimin ne yapacağı burada net bir biçimde anlatılmalıdır
1.1. Satıcı, R11 Hijyenik peçete makinesi buradan sonra mallar olarak adlandırılacaktır, imal etmek ve Alıcıya göndermekle yükümlüdür ve Alıcı bu malları kabul etmekle ve bedelini ödemekle yükümlüdür.
1.2. Malların tanımı, listesi, fiyatı, mal için ödeme koşulları, ödeme şartları, malların nakliye işlemleri ve zamanı Ek No1 ekinde belirtilmiştir ve bu ek bu kontratın bir parçasıdır.

b) Malların adedi ve kalitesi

Malların adeti ve kalitesini anlatan bu maddelerle ürünün hangi parçalardan bir araya geldiğini (yani birden fazla ünite içeriyorsa ) ve her han gibi bir sorunlar karşılaşmamız durumunda her iki tarafında izleyeceği yol haritası net bir biçimde belirtilmiştir
2.1. Ek 1 de belirtilen mallar adet ve teknik bilgi bu kontratı bağlayıcı kılar.
2.2. Malların kalitesi imalatçı firma R11 Makine ve Amb.Ürün. İmal. San.ve Tic.Ltd.Şti. tarafından verilmektedir. Satıcı bu malların müşteri isteğine gore bu kontratta belirtilen teknik özelliklere uygun bir biçimde teslim etmek zorundadır.
2.3. Eğer Satıcı tarafından teslim edilen mallarda adet veya kontratta belirtilen teknik özelliğe dair uygunsuzluk var ise, Satıcı bu uygunsuzluk veya adet hatalarını 5 iş günü içerisinde Alıcı tarafından imzalanan hata protokolu neticesinde gidermek zorundadır.
2.4. Malların garantisi bu kontratın imzalanmasından itibaren 1 yıl sure için geçerlidir. Garanti koşulları bu sure içerisinde Alıcıdan kaynaklanmayan arıza veya makine elemanlarının deformasyonundan sorumludur.

c) Malların nakliyesi için temel şartlar
En önemli şartlardan birisi nakliye ile ilgili olandır kesinlikle EX WORKS çalışın yani iş yerinde teslim sizden farklı şekillerde çalışma isteyenler olacaktır bunları geri çevirmeyin ama masrafları alıcıdan isteyin bu şart netleşmeden kesinlikle işlem yapmayın bazı ülkelerde vergilerden düşmek için bu tür yöntemler kullanılabiliyor. Örneğin alıcı eğer nakliye faturasını şirketinde gider olarak göstermiyorsa veya göstermek istemiyorsa sizden CIF veya FOB olarak sözleşme yapmanızı isteyebilir olabilecek masrafları hesaplayıp fiyata dahil etmeniz gerekmektedir eğer ürün hazır değilse ve hazırlanması birkaç ay sürecek ise masrafların tutarı kadardan %15 ila 20 daha fazla fiyat artışı sağlayın. Örneğin ürününüz 110,000£ olsun gemi ile gönderiyoruz gemi bizden bu gün gönderirsek 5000£ alacağını söylüyor ise birkaç ay sonra ürünümüz hazır olacağı için 5000£ yerine 6000£ toplam ücrete dahil edilmelidir. Belki birkaç yüz yürü zarar belki kar ile sorunsuz hallede bilirsiniz ama en mantıklı çalışma şekli kesinlikle EX WORKS. Müşteriniz sizden nakliye için yardım isteyebilir bunu kesinlikle ücretsiz olarak araştırın unutmayın ki nakliyeden kar edemezsiniz parayı siz ödemiyorsanız.
3.1. Nakliye şartları EX WORKS – ADANA/TURKIYE şartına göre gerçekleştirilecektir.
3.2. Nakliye zamanı her iki taraf açısından EK No1 de belirtilmiştir.

d) Kontratın fiyat ve değeri
Bu başlıkta hem fiyattan hem de nakliye konusundan bahsediyoruz nakliye konusunun önemini bir daha anlamanızı istiyorum bu konu işin en önemli noktasıdır. Kontratı hangi para birimi ile yaptığınızı ve fiyata nelerin dahil olduğunu net bir şekilde belirtin.
4.1. Malların fiyatı için belirlenen nakliye şekli EXWORKS – ADANA/TURKIYE şeklinde olacaktır.
4.2. Ek No1 de belirtilen Malların fiyatı bu kontrat için geçerlidir ve bu fiyat EURO para birimi üzerinden değerlendirilmiştir.
4.3. Bu kontrata göre gönderilecek Malların toplam bedeli : 108.000._ EURO
(Yazıyla: Yüz sekiz bin -Euro)







e) Ödeme şartları
Ödeme şartları konusunu yukarıdaki mesajımda uzun uzun anlattım bunları sözleşmenizde belirtmeniz sizin faydanıza olacaktır. Unutmayın ticarette risk her zaman vardır ama siz bu riski azalta bilirsiniz yapmanız gerekenler konusunda istediğiniz bilgiyi sorun arkadaşlar çekinmeyin.
5.1. Ek No1 de belirtilen ödeme şekli bu kontrat için temeldir.
5.2. Ödemeler EURO para birimi üzerinden anlaşılmıştır.
5.3. Ödemeler Satıcı’ nın aşağıdaki banka hesap numarasına yapılacaktır:
BANKA BİLGİLERİ
Banka adı : R11 KREDI BANK
Şube : BARKAL ŞUBESİ / ŞUBE NO : 555
Hesap adı: R11 MAKİNA
Hesap numarası : 800 888 11 ( Euro )
IBAN: TR21 0000 0000 0000 0000 0000 91
SWIFT: R11ITRIS 800
5.4. Kontrata gore yapılan ödeme sırasında Alıcı’nın ülkesindeki ve Avrupa da para transfer Banka masrafları Alıcı’ya, Satıcı ülkesindeki Banka giderleri de Satıcı’ya aittir.

f) Malların Kabulü
Evet işin sonlarına doğru geliyoruz ve mallarımız hazır olmak üzere. Sözleşmemizde işin sonunda kimin ne yapması gerektiğini açıkça belirttik. Unutmayın burada satılan ürün bir üretim süresine sahip olan üründür. Bu sözleşme bu şartlar altında düzenlenmiştir eğer hazır bir ürün satıyorsanız bu başlıkların çoğuna ihtiyacınız olmayacaktır. İhtiyaç duymadığınız başlıkları buna göre silebilir veya düzenleyebilirsiniz bu tamamen sizin yapacağınız iş ile alakalıdır. Ben burada en zor süreç olan üretim süreli ürünlerden birisinin sözleşmesinin olması daha mantık olur diye düşündüm.
6.1. Malların üretim işleminin bitmesinden hemen sonra Alıcı, firmasından yetkili bir kişinin Satıcı firmaya iştirak edip etmeyeceğini 7 gün içerisinde Satıcıya bilgilendirecektir.
6.2. Malların nakliyesi Satıcı tarafından yetkili personel ile Alıcı firma tarafından gönderilecek yetkili tarafından yapılacak test işleminden sonra yine yetkili kişiler tarafından gerçekleştirilecektir. Mallarla beraber gönderilecek ek dokümanlar ; kalite – makine test edilirken kullanılan Son Kontrol Formu fotokopisi, v.b. – dokümanları ile birlikte Satıcı montaj ekibinin montajı hatasız bir şekilde Alıcı firmada gerçekleştirmesi ile Mallar Kabul edilecektir. Bu Kabul sonrası Kabul Protokolü Alıcı tarafından oluşturulacak ve Satıcı montaj ekibine bu protokol imzalanıp verilecektir.
6.3. Mallar ile birlikte nakliye için Alıcı firmaya Satıcı firma tarafından aşağıdaki dokümanlar gönderilecektir:
- Packing List(Çeki Listesi) 1 copy + 1 original;
- invoice (Fatura) 1 copy + 1 original;
- certificate of origin(Menşei Şahadatnamesi) 1 copy + 1 original;
6.4. Satıcı malların yüklemesinden en az 48 saat önce alıcıya aşağıdaki dokümanları veya bilgileri göndermekle yükümlüdür:

- No. of Contract; Kontrat Numarası
- Date of shipment; Yükleme Tarihi
- Specification of Goods; Malların Teknik Özellikleri
- Quantity of cases; Palet Sayısı
- Gross/net weight;Net/ Brüt Ağırlıkları
- CMR number; CMR Numarası
- Value of Goods. Malların Değeri
g) Ambalajlama ve İşaretleme
Diğer önemli hususlardan biriside ambalajlama ve etiketlemedir. Eğer ürününüz birden fazla blok veya üniteden oluşuyor ise her ünite veya blok a bu etiketlerden yapıştırınız. Gümrükte karışıklık olmaması için görülebilir her yere etiket yapıştırın bu etiketler yatay A4 kağıdına bilgisayar çıktısı olarak yapılmalı ve çok rahat bir şekilde okunabilecek büyüklükte olmalıdır.
7.1. Malların ambalajı uluslararası standartlara göre mallara zarar gelmeyecek şekilde satıcı tarafından yapılacaktır.
7.2. İşaretleme aşağıdaki bilgileri içermelidir:
7.2.1. Consignor/ Satıcı adresi:
R11 Makine ve Ambalaj Ürünleri İmalat San.Tic.Ltd.Şti
Yeni Sanayi Sitesi 3. Blok No: 2
01100, Yesiloba/ADANA
TURKIYE
7.2.2. Consignee/ Alıcı addresi:
7.2.3.
R12 MAKİNA

Üretici firmaya yaklaşımınız nasıl olmalı ve firmadan istekleriniz neler olmalı.

Öncelikle şunu asla unutmayın siz onlara muhtaç değilsiniz tam tersine onlar size muhtaç ve aklı başında bir çok üretici ürünlerinin yurt dışına satılmasını ister. Sizin onlara yaklaşımınız çok önemlidir. Kendinizden emin olun ve unutmayın bu işi başarmaya geldiniz ve başaracaksınız.

Firma ile görüşmeden önce firmanın ürettiği ürünler hakkında teknik bilgi toplayın adamların karşısına boş bir şekilde çıkmayın böylece firmada size olan güven artacaktır.
Hazır bu güven artmaya başlamışken biraz pekiştirelim değil mi ! Kesinlikle firmadan bir ücret talep etmeyin harcayacağınız para öyle ahım şahım bir para değil 500 600 tl için firmayı hiç uğraştırmayın.

Alacağınız bir domain ve hosting bir çok arkadaşımızın kendi hostingleride eminim mevcuttur günlük 10 15 hiti kaldıracak normal bir hostingde alınabilir.

Konuyu ürünlerinizi yurt dışına satmak istiyorum bir çok tanıdığım var ve sizinle çalışmak istiyorum diye girin ve devamında sizden bir isteğim yok bütün masrafları ben karşılayacağım siz sadece bana resim , video ve açıklamaları verin ve mümkün ise ürün hakkında eğitim isteyin böylece bildiklerinizi pekiştirmiş olursunuz. Ayrıca üretici firma sizin bir şey talep etmediğinizi anladığında sizden vaz geçmeyecektir.

Üretici firmaların çoğu sahte pazarlamacılardan sıkılmış durumdadır on binlerce lira yatırıp hiçbir şey alamamış bir firmadan 10 tl bile isteseniz gözlerine batacaktır. Ama siz hiçbir şey istemeyen ve ürünleri satmak isteyen bir pazarlamacısınız sizden kimse vaz geçmek istemez hem firma için bir kayıpta söz konusu değil.

Unutmayın firmalar ile yapacağınız anlaşmalarda ve görüşmelerde mutlaka satış başına alacağınız fiyatları konuşun. Bu sizin için olmazsa olmaz olmalıdır başında her şeyi konuşursanız sorun yaşamazsınız.

Bizler satışları %50 peşin % 50 iş hazır olduğunda yurt dışından alıyoruz yada %40 %60 o sizin satış kabiliyetinize kalıyor. Sizin hakkınıza düşen parada aynı şekilde alınmalıdır bunları mutlaka konuşun.

Örneğin bir ürünü üretici size 80,000£ ya satıyor siz ürünü 100,000£ müşteriye satmayı başardınız sizin alacağınız olan 20,000£ sözleşmede yaptığınız ödeme şartlarına göre değişecektir. %50 / % 50 Bir anlaşma yaptıysanız ilk para hesaba girdiğinde 10,000 alırsınız diğer yarısı işin tesliminde olur böylece hem üretici zor durumda kalmaz hem de siz.



Üretici firma özellikleri neler olmalıdır.
Öncelikle üretici firma global pazarlamaya istekli olmalıdır günümüz Türkiye’sinde yurt içi satışlar genelde çek ile yapıldığı için firmalar sıcak paraya açtır. Doğal olarak global çalışıp nakit para almak isteyen üretici bulmak hiç zor değil zor olan düzgün firmayı bulmak.
Firmayı araştırın bir çok kişiye sorun soruşturun ciddi anlamda güzel işler yapan ve sorunsuz üretim yapan firma bulmak çok da zor değil sadece doğru yere bakmanız gerekmektedir.
• Üretici firmanın CE ve ISO belgelerinin varlığını doğrulayın eğer yok ise almaları konusunda ne düşündüklerini sorun ama almalarını tavsiye etmeyin eğer firma bu konuda bir soru sorulduğunda harekete geçiyorsa o firma ile kesin çalışın .

• Daha önce yurt dışına ihracat yapıp yapmadığını sorun eğer ihracat yapmamış bir firma ise ihracat kayıtlı fatura kesebilir mi bunu sorun bunların hiç birini yapamayan firma ile çalışmayın

• Mümkünse firma içinden birileri ile tanışıp sohbet edin her türlü bilgiyi almaya çalışın firma sıkıntılı bir firma ise kendini belli edecektir.

• Firmanın ürettiği ürünlerin fiyat listesini isteyin bunu isterken de satış için araştırma yapacağınızı belirtin kim neyi ne kadara satıyor Pazar araştırması yapın. Araştırmanız sonucunda ürünler uçuk rakamlar satılıyor ise hiç uğraşmayın. Size fiyat listesi veremeyen firmalara sadece birkaç ürün için fiyat vermelerini söyleyin en çok satılanlar gibi.

• Firma seçerken özenli ve dikkatli olunması gereken bir kuralda ürünün ne olduğudur unutmayın tek ürün satarak para kazanma hedefimiz var 1 konteyner ayakkabı satıp 3000 dolar alacağınıza 1 makine satıp 15000 dolar alın.

• Sitemizdeki Sektörler bölümünde bulunan sektör fikirlerinden ve firma önerilerinden yararlanmayı unutmayın.

Üretici firma fikirleri

Üretici firma fikirlerini bu başlık altında devamlı güncelleyeceğim.

1. Makine üreticileri (en kapsamlı olanı bu aslında ucu bucağı yok)
2. Yedek parça üreticileri
3. Kimyasal temizlik malzemesi üreticileri (Tekstil fabrikaları için)
4. Hijyenik peçete üreticileri
5. Aquapark üreticileri
6. PVA ve DEXTRIN Tutkal üreticileri

Makine üreticileri
a) Gıda makineleri
 Gofret ve çikolata makinesi üreticileri (Konya Karamanda bolca mevcut) makine fiyatlari 350,000$ ile 550,000$ arasında değişiyor.
 Lokum kesme ve lokum pişirme makineleri çok büyük paralar değil 15 – 20k $ arasında değişen fiyatlar var.
 İçecek dolum makineleri (meyve suyu , gazlı içecek , su vb..)
 Kuru gıda dolum makineleri terazili olanlara bakın 3
 Dondurma üretim makineleri
 Şekerleme üretim makineleri
 Kurabiye ve bisküvi üretim makineleri
 Kurkure Ekstrüzyon Makinesi
 Evcil hayvan mama makinesi
 Hamur ve ekmek makineleri
 Reçel üretim makinesi
 Marmelat üretim makinesi
 Ketçap mayonez üretim makinesi
 Meyve sebze kurutma makinesi
b) Tekstil ve Plastik üretim makineleri
 Çuval kesim makineleri
 Çuval baskı makineleri
 Çuval laminasyon makineleri
 Plastik iplik üretim hattı
 Plastik iplik extruder makinesi
 Dokuma makineleri
 Plastik geri dönüşüm makineleri
 Poşet makineleri
 Plastik enjeksiyon makineleri
c) Metal işleme makineleri
d) CNC Ağaç ve metal işleme makinesi

Üretici firma ve güven

Genelde bu işi yapmak isteyen arkadaşların kafasında hep şu soru vardır ben bir firmayla anlaştım sitemi kurdum ürünleri pazarladım müşteri geldiğinde üretici firma beni devre dışı bırakır mı ?

Tabi ki bu ihtimal kesinlikle var ama bunu size söyleyecek olan firma sahibinin ciddi sorunları olması gerek düşünün bir müşteri getiren diğerini de getirir neden meyve veren ağacı kessin.
Bu tip olayların olma ihtimali her zaman mevcuttur sadece sizi devre dışı bırakmaya çalışmazlar ayrıca sizin kazandığınız paranın çok olduğunu bile düşünürler bunları engellemek sizin elinizde.

Eğer üretici firma sizin çok kazandığınızı düşünmesin istiyorsanız onun gözünü boyayın yaptığınız veya yapmadığınız şeyleri ona rapor olarak sunun 100tl Google reklamını 2000 tl olarak gösterin sizden fatura isteyecek hali yok ve bu para onun cebinden çıkmadığı için ama onun işinde kullanıldığı için mutlu olacaktır. Bu sadece bir örnek birden fazla farklı olayları olmuş gibi gösterin.

Unutmayın bu insanlar sizin bildiklerinizin sadece 1000 de 1 biliyorlar oda www.firmaadi.com sitemiz var bu kadar.

Benim tavsiyem raporlama yapmanızdan yanadır. Üretici firma sahibi veya müdürü ile sürekli iletişim halinde olun(haftada 1 veya 2 haftada 1 defa) ve işin başında ben böyle çalışıyorum yaptığım her işi rapor haline getiriyorum ve size sunuyorum bu raporlamanın amacı benim ne iş yaptığımı size anlatmaktır diyeceksiniz.

Örnek bir rapor oluşturmak isteseydim.
2000tl Google reklamlarına harcama yapıldı.
Rusya’da ürünlerimizi satması için bir komisyoncu ile anlaştım.
Macaristan’da bulunan yerel ilan sitelerine ücretli üyelik açtırdım ürünlerimiz artık Macaristan’da tanınıyor satın almak isteyenler beni bulacaklar.
Rusya’da bulunan ilan sitelerine ücretli üyelik açtım artık Rusya’da da ürünlerimiz tanınıyor. Gibi bir çok rapor oluşturun kimse sizin emeğinize göz dikmesin.

Sitenize yandex metrica sayaç ekleyin ve iş yeri sahibine de bir tane metrica hesabı açıp onunla kendi hesabınızı ilişkilendirin ve kullanımı öğretin her giren yabancı ziyaretçide size olan güveni artacaktır.

Rakip firma ile korkutma (ileriki zamanlarda)
Sizin şehrinizden uzakta olan ama üretim yaptığınız firma ile aynı kategoride olan bir firma bulun sonrada bu firmadan size sanki bir teklif gelmiş ürünlerini satmanızı istiyorlarmış gibi bir hava oluşturun ama fazla abartmayın.



Türkiye içi satışlardan feragat gösterin (en başta konuşun)
Ülke içi satışlara bulaşmayın sitenizde bulunan dil sekmesinde ki Türkçe seçeneğini direk firmanın sitesine yollayın ve firmaya ben Türkiye satışlarına karışmıyorum buradan gelen müşterileri size yönlendiriyorum diye mesaj verin.

Eğer firmanın yurt dışı satışlarına bakan kimse yok ise sitede bulunan yabancı dillere ait sayfalara sizin iletişim bilgilerinizin eklenmesini sağlayın ve mümkünse anahtar kelimenizden backlink alın.

Bu yazdıklarıma rağmen ilk birkaç satıştan sonra zam yapmayı ve sizin aldığınız ücreti çok gören bir patron varsa yapılacak şey o firmayı buz dolabına kaldırmak olur o firmayla bir müddet çalışmayın.

Eğer gelen teklifler olursa zamlı fiyattan ürünü satmaya çalışın satamazsanız üzülmeyin üzülmesi gereken patron olacaktır zira bir süre sonra bu kadar teklif alıyorsun ama hiç satış olmadı demeye başlayacaktır sizde fiyatların artışını sebep gösterin.
Geri adım atacaktır emin olun.

Arkadaşlar inşallah düzgün bir firmaya denk gelirsiniz benim çalıştığım sektörlerde firmalar şansıma hep düzgün çıktı sadece bir tanesi zam yapmaya kalktı 6 ay ürününü satmadım başka firmalarla ilgilendim şimdi aramız hepsinden daha iyi bazen çok uçuk indirimler yapıyor acıyıp ben üstüne biraz koyuyorum abi seni kurtarmaz bu diyerek .

İnternet sitesi açılırken dikkat edilmesi gereken hususlar.

Hepimizin az çok webmaster geçmişi var nasıl siteler açılacağı konusunda çok bir şey anlatmayacağım daha çok dikkat etmeniz gerekenler konusunda bir yazı olacak.

Öncelikle sitenizde mutlaka birden fazla dil olmalı bunlar İngilizce ,Rusça ve Türkçe olmaları daha yararlı olacaktır. Fakat yapabilirseniz Arapça , İspanyolca veya Portekizce ve Fransızca dillerini de sitenize eklemenizde büyük fayda var.

Çok dil çok müşteri demektir ama çok dil bütün dilleri konuşacağınız anlamına gelmiyor. Global olarak mesajlara İngilizce cevap verebilirsiniz Ruslar hariç Ruslar genelde kendi dillerinde konuşmayı severler ama İngilizce cevap verirseniz eğer İngilizce biliyorlarsa onlarda konuşacaktır. Eğer bilmiyorlarsa Rusça bilen birisinden yardım alabilirsiniz.

Tüm sayfalar bire bir aynı olmalı yani Türkçe sayfada ne varsa İngilizce ,Rusça ve diğer dillerdeki sayfalarınızda da aynı olmalı insanlar arama yaparken bir sayfada var olanı diğer sayfada bulamazlarsa sorun olur.

Çevirilerde asla ama asla Google Translate kullanmayın çeviri işini teknik dile hakim olanlara yaptırın veya teknik dile dikkat ederek yapın. Kimse sitenize girdiğinde ben var makine satmak yazısıyla karşılaşmak istemez.
Sitelerinizde yandex metrica kullanamaya önem gösterin metricada sayaç oluştururken mutlaka Oturum Kaydı, Kaydırma Haritası, Form Analizi seçeneklerini aktif eden düğmeye tıklayın ilk açılışta kapalı gelir. Yandex metrikanın önemini başka bir yazımda detaylı olarak anlatacağım ve bir sayaç konu oluşturma videosu çekeceğim.

Hepimiz Google Analytics kullanmaya alışığız bunu kendiniz için kullanabilirsiniz ama müşterilerinize şov yapmak için metrica mutlaka kurun dediğim gibi metricanın önemini ayrıca araçlar bölümünde uzun uzun anlatacağım.

Anahtar kelimenizin geçtiği çoklu URL ,ler oluşturun bir çok üretici aynı ürünün birden çok versiyonunu üretir. Her versiyona bir birine yakın kelimelerden oluşan link yapısı inşa edin.

örneğin
sivi-paketleme-makinesi.html
sivi-dolum-makinesi.html
dolum-makinesi.html

Anahtar kelimenizde üst sıralardaki siteler çok dandik sitelerdir emin olabilirsiniz bir çok firma seo dan bir haberdir düzgün kodlanmış bir site ve iyi bir link yapısı ile çok fazla seo yapmadan üst sıralara rahat bir şekilde çıkabilirsiniz hem yerel hem global anlamda.

Yapacağınız site firmanın sitesinden daha güzel ve albenili olsun ve asla firmaya siteyi kendinizin yaptığınızı söylemeyin bir arkadaşıma yaptırdım şeklinde cevap verin bir çok firmanın internet sitesinin berbat olduğunu göreceksiniz. Sizin sitenizin aynısını firma yaptırmak isteyecektir artık burada siz site için bir fiyat belirleyin.

Böylece firmanın internet sitesinin de kontrolü sizin elinizde olacaktır istediğiniz gibi kullanabilirsiniz ister backlink alın ister siteyi Google de yükseltip İngilizce ve diğer dillerdeki iletişim bilgilerine kendinizi ekleyin seçim size kalmış.


Global satış teknikleri ve yöntemler

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.